Contacteer Voyages And More
Via email:
chrissy@voyagesandmore.be
Telefonisch:
Steeds bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09h00 en 17h00 via 013-46 18 63.
U kan ook per mail of telefonisch vragen om s’avonds of in het weekend te worden gebeld op een moment dat beter voor u past.
Postadres:
Broekstraat 173 - BE - 3294 Molenstede
(geen bezoekadres, VOYAGES AND MORE komt naar u toe op afspraak)
Veelgestelde vragen
Kan ik ook voor zakenreizen of incentive reizen bij Voyages and More terecht?
Uiteraard! Voyages and More biedt ook maatwerk voor al uw zakenreizen of incentive reizen en dat aan een onberispelijke service.
Welke reisdocumenten heb ik nodig?
Om naar het buitenland te kunnen reizen, hebt u officiële reisdocumenten nodig.
Voor een aantal landen en regio's volstaat een identiteitskaart. Andere landen eisen een paspoort, eventueel met visum, of ook nog een inentingsbewijs.
Denk tijdig aan de >> officiële reisdocumenten << die u nodig heeft!
WELKE VACCINATIES HEB IK NODIG VOOR MIJN REIS?
Hiervoor verwijzen wij u graag naar uw huisarts of het Tropisch instituut voor reisgeneeskunde.
WELKE VERZEKERINGSFORMULE RAADT U AAN?
Vraag vrijblijvend naar ons uitgebreide gamma reisverzekeringen met Allianz Assistance op maat van uw behoeften.
Tijdelijke producten
Jaarproducten
FAQ – Coronavirus
Update 1 juni 2021
De inperkingsmaatregelen (negatieve reisadviezen, reisverbod, beperkingen van vrij personenverkeer, quarantainemaatregelen, etc.) blijven van kracht tot de uitdrukkelijke herroeping door de Belgische overheid.
Hou er rekening mee dat ook beperkingen opgelegd kunnen worden door de overheid van het land van bestemming of het land van transit. Het kan voorkomen dat het land van bestemming reisbeperkingen oplegt. In dat geval geldt ook de beperking van het land van bestemming.
Wat kan Allianz Assistance voor u doen? Hoe kunnen wij u helpen? U vindt de antwoorden op de meest gestelde vragen hieronder terug.
VRAGEN IN VERBAND MET MEDISCHE BIJSTAND
1. Heb ik een dekking in medische bijstand en medische kosten in het buitenland, in geval van Covid-19?
Ongeacht het product dat u onderschreven hebt geldt het volgende:
Ja, enkel indien uzelf (de verzekerde) ziek wordt door een besmetting met het Covid-19 virus in het buitenland dan kan u altijd blijven rekenen op Allianz Assistance en geniet u van de volledige medische bijstand voor uzelf volgens de voorwaarden van het door u gekochte verzekeringsproduct.
Neen, indien er een (in)reisverbod geldt voor dat land.
VRAGEN IN VERBAND MET ANNULRING
2. Komt Allianz Assistance tussenbeide indien ik mijn reis wil annuleren omdat ikzelf of mijn reisgezel door Covid-19 ziek ben?
Ja, doch enkel indien u één van onderstaande polissen hebt onderschreven:
- Royal Service
- Gold Service
- Travel Service
- Cancellation Only
- Exclusive Selection Europe
- Jaarlijkse Reisverzekering + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
- Tijdelijke reisverzekering + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
- Annuleringsverzekering (online afgesloten)
3. Komt Allianz Assistance tussenbeide indien ik mijn reis wil annuleren omdat er een vermoeden is dat ikzelf of mijn reisgezel met Covid-19 ben besmet, èn ikzelf of mijn reisgenoot daardoor in quarantaine moet blijven op dag van vertrek?
Ja, doch enkel indien u één van onderstaande jaarpolissen hebt onderschreven:
- Royal Service
- Gold Service
- Travel Service
- Jaarlijkse reisverzekering Premium + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
4. Komt Allianz Assistance tussenbeide indien de transportmaatschappij of reisorganisator weigert u of uw reisgezel aan boord te laten gaan van het transportmiddel (vliegtuig, bus,...) omdat er een vermoeden bestaat dat uzelf of uw reisgezel besmet bent met Covid-19?
Ja, doch enkel indien u:
- één van onderstaande jaarpolissen hebt onderschreven
- en de bestemming op de dag van de afreis groen of gele zone was verklaard door de Belgische overheid:
- Royal Service
- Gold Service
- Travel Service
- Jaarlijkse reisverzekering Premium + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
Neen,
- alle andere reispolisproducten;
- Als het land van bestemming op de dag van afreis een Rode zone is.
5. Komt Allianz Assistance tussenbeide bij annulering van mijn reis, indien er een (in)reisverbod is voor het land van mijn bestemming?
Neen, een reisverbod door een overheid is nooit gedekt.
U kan enkel van een Covid-19 dekking voor Annulering genieten als u voldoet aan de voorwaarden onder vragen 2., 3. of 4.
Wat kunt u doen? Neem contact op met uw reisorganisator en/of luchtvaartmaatschappij.
6. Komt Allianz Assistance tussenbeide indien ik mijn reis wil annuleren omwille van het aanwezig zijn van de ziekte Covid-19 op de bestemming?
Neen, Allianz Assistance komt niet tussenbeide. Daar wij vanuit België mogen reizen gelden de Algemene Voorwaarden i.v.m. Annulering van een reiscontract. Angst voor Covid-19 is geen voldoende reden. De risico’s van de ziekte Covid-19 zijn bekend.
U kan enkel van een Covid_19 dekking Annulering genieten als u voldoet aan de voorwaarden onder vragen 2., 3. of 4.
VRAGEN IN GEVAL VAN QUARANTAINE IN HET LAND VAN BESTEMMING
7. Komt Allianz Assistance tussen indien ikzelf of mijn reisgezel in quarantaine worden geplaatst omdat het vermoeden bestaat dat ik of mijn reisgezel tijdens mijn reis door Covid-19 besmet is of via contact-tracing verplicht ben om in quarantaine te gaan?
Ja, doch enkel indien u
1. één van onderstaande jaarpolissen hebt onderschreven en
- Royal Service
- Gold Service
- Travel Service
- Jaarlijkse reisverzekering Premium + Annuleringsverzekering (online afgesloten)
2. de bestemming is op de dag van de afreis groene of gele zone verklaard door de Belgische overheid.
Wat zal Allianz Partners voor u vergoeden?
- U heeft recht op een compensatie voor de niet genoten reisdagen volgens uw Algemene Voorwaarden
- Allianz Assistance vergoedt u voor een verblijfsverlenging conform aan de Algemene voorwaarden indien uw quarantaineperiode langer duurt dan uw voorziene reistijd, en het hotel u hiervoor kosten aanrekent.
Neen,
1. elke andere polis;
2. Als het land van bestemming op de dag van afreis een rode zone is.
8. Komt Allianz Assistance tussen indien mijn hotel door een overheidsinstantie in quarantaine wordt geplaatst en het hotel zou mij hiervoor verlengde verblijfskosten kunnen aanrekenen?
Neen, Allianz Assistance komt niet tussenbeide.
Kan ik via Voyages and More ook een huurwagen reserveren?
Zeker! Dat kan >> online << of via chrissy@voyagesandmore.be
Wij bieden een grote keuze aan huurauto’s op meer dan 5.000 verschillende locaties in 90 landen wereldwijd.
De huurvoorwaarden zijn helder en duidelijk: bij de all-inclusive prijs zijn standaard alle verzekeringen zonder eigen risico inbegrepen. Zo weet u vooraf precies waar u aan toe bent.
LIFE IS A JOURNEY
Life is filled with opportunities to seek the exceptional, encounter the new and widen our horizons. Find your next extraordinary moment with Voyages and More.